A jó honlap 6 legfontosabb jellemzője

Kategória: Honlap | 0

Ma már a legtöbb vállalkozó belátja, hogy jelen kell lennie az interneten, hogy szüksége van egy saját honlapra. De milyen is a jó honlap? Egyáltalán mitől jó egy honlap? Természetesen attól, hogy megrendeléseket hoz! Nos akkor mik a jó, vevőket hozó honlap jellemzői?

 

A jó honlap jellemzői

 

1. Tetszetős

Tudtad, hogy a legtöbb internetező néhány másodperc alatt eldönti, hogy egy weboldalon marad-e, vagy visszafordul? Ezért rendkívül fontos az első benyomás. Ahhoz, hogy a weblapodat felkereső látogató ne meneküljön el rögtön az elején, meg kell fogni egy jó designnal. A látvány, a formai elrendezés, a színek fogják meghatározni, hogy mi lesz a látogatód első benyomása, és szívesen marad-e az oldalon. A honlapod tehát legyen figyelemfelkeltő, ugyanakkor esztétikus.

2. A vevőnek készül

A sikeres honlapnak a leendő megrendelőhöz kell szólnia, az ő tetszését kell elnyernie. Lehet, hogy szuper dolgokat kínálsz, és a honlapod is lehet igényes, attól még nem biztos, hogy sikeres lesz, ha nem a Te vevőidhez szól. Ehhez persze első feladatod, hogy pontosan tudd, kihez is szeretnél szólni, ki a Te célközönséged. A jó honlapot rájuk kell szabni.

3. Könnyen megtalálható

Ha szeretnéd, hogy sok látogatója legyen a honlapodnak, akkor fontos, hogy könnyen megtalálható legyen. Mit gondolsz, az emberek hány százaléka lép át az internetes keresők találati listájában a második oldalra? Hidd el, nagyon kevesen, és szinte egyáltalán senki sem lapoz tovább a harmadik vagy azt követő oldalakra. Ugye Te sem sűrűn teszed? Ha tehát azt szeretnéd, hogy a weblapod a google kereső első oldalán jelenjen meg, akkor ehhez kell igazítani a honlap szövegezését, és helyesen kell megválasztani a kulcsszavakat.

4. Eszközfüggetlen

A jó honlap reszponzív, azaz mobiltelefonon és táblagépen is elérhető, mert ma már az online forgalom jelentős részét ezeken az eszközökön bonyolítják. Ugye nem akarod elveszíteni az innen érkező látogatókat?

5. Áttekinthető

A legtöbben nem termékeket keresnek az interneten, hanem válaszokat a kérdéseikre, megoldást a problémájukra. Ezért a honlapod legyen áttekinthető és felhasználóbarát, hogy a látogatód könnyen megtalálja a keresett információt. Nincs annál kiábrándítóbb, amikor az ember úgy érzi magát egy oldalon, mintha labirintusba tévedt volna.

6. A látogatóhoz szól

Végül ne feledd, a honlap nem Rólad szól, hanem a vevőről! Az ügyfélnek éreznie kell, hogy Nálad jó helyen jár, itt ő a fontos. Ezért ne csupán a termékeidre, a szolgáltatásodra koncentrálj, ne azt hangoztasd az oldaladon, hogy Te mit tudsz adni a látogatódnak, hanem hogy ő mit kaphat tőled, milyen előnye származik abból, ha Nálad vásárol. Tudd, hogy az emberek a termékekkel, szolgáltatásokkal együtt mindig egy élményt vesznek meg: Azt az érzést, hogy Nálad kényelmes szállást talált és igazi felüdülést, hogy a termékkedtől szebb lesz, vagy vele egyszerűbbé teheti a hétköznapjait.

Neked mikor lesz jó honlapod?