Milyen legyen egy szállásadó honlapja?

Kategória: Honlap, Szállásadó | 0

Egy szállásadó honlapjának elsődleges célja, hogy vendégeket hozzon. Ezért fontos, hogy felépítésében és tartalmában is megfeleljen a leendő látogatók igényeinek. Milyen elvárásai vannak azoknak, akik az interneten keresztül keresnek maguknak szállást?

 

weboldal szerkesztése

 

Gondolkozz úgy mint a vendég!

Tegyük fel, hogy nyaralást tervezek, és két fő részére keresek megfelelő szállást egy bizonyos településen. Találtam is pár weboldalt, amiket megnézek, és egymással összehasonlítok. Mire vagyok kíváncsi?

Engem biztosan az érdekelne elsősorban, hogy hogyan néz ki a szoba, a fürdő, a ház és annak a környéke. Képeket szeretnék látni, hogy el tudjam képzelni az egészet. Lehetőleg minél többet. Ráadásul jó minőségő fotók legyenek.

Aztán természetesen szeretném tudni a pontos árat. Nem tudom, más hogy van ezzel, én nem szeretem a bújtatott plusz költségeket: “Az ár nem tartalmazza…” kezdetű apró betűs szövegeket. Idegenforgalmi adó nélkül ugyan olcsóbbnak tűnik a szállás, így vonzóbb lehet a számomra, de annál csalódottabb leszek, ha utólag szembesülök a vártnál magasabb költségekkel. Megjegyzem, a reggeli árát természetesen érdemes külön feltüntetni, és az ellátást választható lehetőségként kínálni.

Végül ami nálam még számít, hogy ki a szállásadó személye. Érzem-e a bemutatkozó szövegből, a képekből, hogy a szállásadó egy valóságos ember, aki elérhető, akinek fontos vagyok, aki nem csupán szállást ad majd, de vendégszerető módon is fog fogadni?

Nos ezek alapján fogom meghozni döntésemet, hogy melyik szállást válasszam.

 

Térj egyből a tárgyra!

Nos, otthonos, kényelmes, vendégcsalogató szállásod van, megtettél mindent, hogy a honlapod könnyen megtalálható legyen az interneten, és a weboldalad is tartalmazza a várt információkat. Ugye nem akarod elveszíteni az oldaladra látogatókat már az első pillanatokban egy súlyos hiba miatt?

Felmérések kimutatták, hogy a weboldalak látogatói 4-7 másdoperc alatt döntik el, hogy részletesebben megnézik-e az oldalt, vagy elhagyják azt. Ennyi időd van, hogy a vendégedet megfogd. A nyitóoldalnak ezért kulcsfontosságú a szerepe.

Az első szempont, hogy a kezdőoldal milyen gyorsan jelenik meg a képernyőn. Ha másodperceket arra kell várnom, hogy betöltődjön egy flash intro, azaz beléptető oldal, akkor felhasználóként biztosan elmenekülök.

Másrészt a szokásos köszöntő szövegre: “Üdvözöljük honlapunkon. Vendégszobáinkat 2003-ban…” semmi szükség. Hiába akarsz udvarias lenni, a látogatóknak csak az idejét rabolod vele. Az üdvözlő szöveg helyett koncentrálj a képekre, kiemelésekre, hogy az olvasó pár pillantással el tudja dönteni, hol vannak a lényeges információk az oldalon.

 

Nyújts lehetőséget az online szállásfoglalásra!

Az utazók számára az internetnek nem csupán a tájékozódásban és a nyaralás előtti információgyűjtésben van szerepe. Magyarországon is terjed az online szállásfoglalás. Az emberek egyre jobban igénylik, mert gyors, kényelmes és olcsó.

Ebből következik, hogy honlapodon ne csupán telefonos és email elérhetőségedet add meg, hanem legyen rajta kapcsolatfelvételi, ajánlatkérő űrlap is. Még jobb, ha lehetőséget tudsz adni az azonnali foglalásra egy beépített naptár segítségével, ami mutatja a szabad időpontokat.

 

Ugye nem is olyan nehéz megfelelő weboldalt létrehozni?